ولنتاین

روز ولنتاین به تمام عاشقای ایرونی ....

هیچ ربطی نداره !!! 

خب راست میگم دیگه . ولنتاین چه ربطی داره به ما بیخودی خودمون قاطی میکنیم ؟

یه کشیش مسیحی تو اروپا یه قضیه ای براش اتفاق افتاده ، حالا ما چرا خودمون میندازیم وسط ؟

 

قابل توجه اون دسته از دوستایی که اطلاعات زیادی راجع به فلسفه این روز ندارند .

 " در زمان امپراتوری کلادیوس جنگی پیش می آید که مردان نمی خواهند زنان و کسانی را که دوست دارند ترک کنند و از پیوستن به ارتش جنگ سرپیچی می کنند.امپراتور خشمگین که سپاه خود را نافرمان و عاشق پیشه می بیند دستور می دهد هیچ جشن عروسی برگزار نشود و آنها که نامزد کرده اند، فوراً نامزدی خود را به هم زده و نامزد خود را ترک کنند.ولی ولنتاین از قانون سرپیچی می کند و برای مردم جشن عروسی پنهانی برپا می کند.عبادتگاه ولنتاین نزدیک کاخ شاه بوده است. او صدای زیبا و آواز دلنشینی داشته و زمانی که در پرستشگاه مشغول مناجات بوده است «رومنس» دلداده ولنتاین که او را عاشقانه دوست داشته و شیفته آواز خوش او بوده است مخفیانه به پرستشگاه می رود تا صدای ولنتاین مقدس را بشنود و...

در نهایت داستان ازدواج ولنتاین در میان مردم پیچید و به کاخ شاه رسید. کلادیوس که برپایی هرگونه مراسم ازدواجی را منع کرده بود، ولنتاین مقدس را زندانی می کند تا اعدام شود اما جوانان بسیاری برای دیدن او به زندان سر می زدند که یکی از آنها دختر زندان بان بود که پدرش به او اجازه داد ولنتاین را در درون سلول ملاقات کند. عشق به وجود آمده میان این دو، داستان دیگری شد و ولنتاین در روز اعدام خود یک نوشته با امضای خود به دختر زندان بان داد با این عنوان: «تقدیم با عشق از طرف ولنتاین تو!» و اکنون بعد از گذشت سال های بسیار، مردم روز ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ پس از میلاد را به یاد او جشن می گیرند.جشن روز ولنتاین که به عنوان های مختلف چون: روز عشق، روز دوست داشتن و روز نامزدها مطرح می شود  "

 

خوب حالا این کجاش ربط داره به ما ؟ آفرین ! هیچ جاش . پس بهتره بیخودی خودمون رو آویزون اونا نکنیم .

اما .... یه چیز مهم میخوام بگم . اونم اینکه برا چی نباید ما خودمون یه همچین چیزی نداشته باشیم ؟ مگه نمی گن ما آخرشیم ؟  مگه ادعامون نمیشه ما از همه بهتر و کاملتریم ؟ مگه نمیگیم نباید کورکورانه از اونا تقلید کنیم ؟

راستی شما تا حالا به این موضوع فکر کردید که چرا ما یه همچین چیزی اینجا نداریم ؟

جوابش سادست . چون عشق اینجا نه تنها مقدس نیست بلکه باید از زندگی حذف بشه . من با یه سری شعار که یه عده میدن کاری ندارما . بله ، گوش آدمو کر میکنن از اینکه نه ، کی گفته ؟ اتفاقا خیلی هم خوبه ، اتفاقا خیلی هم مقدسه ، اتفاقا خیلی هم بهش اهمیت میدیم . ولی تو عمل چی ؟ این همه روز به اسم در و دیوار و پشمک و دمپایی کردیم اون وقت ... .

خلاصه اینکه جوونای ایرونی خوب گوش کنن . عشق اینجا یعنی پشم ! اگه یکی رو دوست دارید باید برید بمیرید . چون تو خونه بابا ننه بهتون گیر میدن ، تو خیابون نیرو انتظامی جلوتونو میگیره ،  تو دانشگاه حراست میگیرتتون ، تو محله خودتون همسایه هاتون یه جور دیگه نگات میکنن ، تو یه محله دیگه غریبه ها یه جور دیگه نگات می کنن ، تو تاکسی راننده چپ چپ نگات می کنه ، تو باغ وحش شتر مرغ ها بهم دیگه نشونتون میدن ، تو اینترنت یه سایت میزنی فیلترش میکنن ، تو روزنامه یه مقاله می نویسی حذفش میکنن ، رو پوست هندونه هم عکس قلب میکشی بهت گیر میدن .

تازه ادعامونم میشه که کی گفته عشق چیز بدیه . ( عجب رویی داریم خدایی ! )

البته عشق به همسر ، بعد از اینکه کاملا رسمی اسمتون رفت تو شناسنامه همدیگه اشکال نداره . ( واقعا خسته نباشید . چه لطف بزرگی ! )

خیلی چیزا میخوام بگم ، ولی نمیشه . راستش می ترسم که فیلترم کنن . بنابراین بهتره دیگه چیزی نگم .   

نظرات 2 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام جیگر چه سیستمی راه انداختی ..... !!!
جریان ولنتاین جالب بود برای همه لینکتو send to all می کنم .

ا ی د ا پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:10 ق.ظ http://ayda16.blogsky.com

سلام.
مرسی اومدی پیشم خوشحال شدم.
منلینکتو میذلرم.تو هم لینک منو بذار.
ممنون .موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد